.post-title { text-align:center; }

piatok 10. januára 2014

Umenie, z ktorého mrazí... Francesco Albano

Akokoľvek málo možností mám chodiť do galérií, stále som veľkou fanúšičkou umenia, takže si práce umelcov prezerám aspoň na internete. Umenie je niekedy naozaj šialené.
 Jedným z výstredných umelcov je Francesco Albano, ktorého sochy sú celkom zaujímavé, človek by povedal, že až zvrátené. Veď posúďte sami...


Francesco Albano vyštudoval Fine Art University Carrara v roku 2000 a získal Národnú cenu za umenie. Pracuje v Istanbule od roku 2010. Albano používa kožu a kosti ako osobný nástroj poukazovania na pôsobenie spoločenských tlakov a psychického násilia na ľudské telo a kolektívne svedomie. 
Je mi jasné, že väčšine Vás prídu tieto sochy nechutné, u mňa samej je tomu tak. Ale treba uznať, že myšlienku, ktorú chcel vyjadriť sa mu podarilo stelesniť. Napriek tomu, to čo je škandalózne a pohoršujúce je to, čo ľudí zaujíma. Nie je to síce olejomaľba ruží, ale aj toto je umenie... 

Budem rada, ak sa so mnou podelíte o Vaše dojmy z týchto sôch.
Až by ste mali záujem pozrieť si ich viac Francesco má svoj blog: 

Momo

4 komentáre :

  1. Tiež som milovníčka umenia, ale tak takého umenie že fúúha. Ale každopádne, je to zaujímavé :)
    Ak máš čas, kukni aj môj nový blog :)
    http://gabrielkaphotography.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
  2. och mne sa to nepaci :(

    Inak pozyvam na Nobilis Tilia giveaway, tu: http://biancaprincipessa.blogspot.sk/2014/01/novorocna-nobilis-tilia-giveaway.html

    OdpovedaťOdstrániť
  3. fuuuha to niektore umenie už fakt nema hranice .. ale akože obdiv no:)) ludias už vymyslia hocičo aby zaujali

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Určitě to má něco do sebe, umění je velmi krásně, emocionálně a čistě zpracované, avšak mě je při pohledu na vývory nepříjemně, bohužel.

    OdpovedaťOdstrániť