.post-title { text-align:center; }

streda 8. januára 2014

Ide sa chudnúť... Úvod.

Zrejme každej z Vás, keď ste sa zobudili po prehýrenej silvestrovskej noci, v hlave zaznela veta: 
"Od dnes žijem zdravo!" 
Nuž, aj mne... Lenže TERAZ je čas brať to vážne! 
Počas sviatkov som dovŕšila svoje kilogramové historické maximum a zostalo mi zo seba až natoľko zle, že sa mi chcelo plakať. Kondička nulová, vyjdem po pätnástich schodoch a dychčím; možnosť nakúpenia si štýlového oblečenia skoro nulová, keďže mi vo všetkom pretŕča brucho;  možnosť kúpiť si čižmy s vysokou sárou - nulová, moje lýtka  nepustia. Proste zle, zle, zle. Takto to ďalej nejde. Zmeny sú badateľné aj na mojej tvári, vždy som mala sklony k dvojitej brade, som proste taká, ale to čo mi teraz pod tvárou vysí je... uff... Takže, rozhodla som sa, že sa pekne budem držať svojich plánov, t.j. byť štíhla, pekná a fit

Mala som obdobie (nevydržalo dlho), kedy som začala jesť rozumnejšie, biele pečivo som nejedla, žiadne sladké, koláče, či chipsy. Mäso som nekombinovala s prílohou, ale len so šalátom a tak isto zemiaky som nekombinovala s mäsom. Vážne to zaberalo a ja som sa začala cítiť lepšie, žiadne nafukovanie, žiadne "neviemsapohnúť" stavy, pekne mi trávilo a schudla som asi 2-3 kilá za mesiac. Čo nie je fakt zlé. Lenže, potom moja vôľa upadla a skapal pes.  
Dnes je 6ty deň čo som pečivo nejedla žiadne. Zatiaľ som na tom dobre, toto je jedna z fixných zásad, ktorú chcem dodržať. Zatiaľ som jedla na raňajky po dvoch polystyrénových chleboch (hádam všetky viete čo to je:) ), na ktoré som si dala  plátok šunkovej salámy, mozarelly, k tomu paradajku, papriku. 
Na obed a večeru som papala varené zemiaky, takisto so zeleninou. Je mi jasné, že to nie je ideálna strava a už vôbec nie varené zemiaky, ale žiaľ moja kreativita je zatiaľ nulová, takže som vo fáze študovania (ale popritom nenapchávania sa). Dnes som si na obed urobila šampiónovú omeletu s červenou cibuľou a k tomu zeleninový šalát z 1 papriky, paradajky a  druhej polovice cibule. Bola to fakt mňamka. 
"Tu a teraz", sa predsa vraví, vraj kto chce chudnúť nemá to posúvaď a žiadne "od zajtra".  Medzi "hlavnými chodmi" si poctivo v polčasoch dávam jabĺčko, či pomaranč, ale večer sa to snažím už vynechať. Toľko zatiaľ viem, že cukor, ktorý je veru aj v ovocí, už telo na večer nevie tak spracovať. Celý deň pri tom pijem zelený čaj, ktorý u mňa nahradil aj čistú vodu. Dva sáčky zeleného čaju zalejem v karafe a dochutím polovicou citróna. Ten mu dodá super chuť a čaj je skvelý aj na studeno. Dokonale zatiaľ nahrádza sladké nápoje. 
Niekde som čítala, že preberie telo skôr ako voda, naštartuje metabolizmus rýchlejšie, samozrejme má detoxikačné účinky a skôr uhasí aj smäd.
Je mi samozrejme jasné, že som ešte len na úplnom začiatku a kríza ešte len príde, ale dúfam a verím, že ju už konečne zvládnem! Mám 25 rokov do šľaka, mohla by som sa už zaťať. Samozrejme mi je jasné, že to bez pohybu nepôjde, takže chcem začať chodiť do fitka a pokiaľ to bude čas dovoľovať tak aj na plaváreň. V tomto prípade bohužiaľ "tu a teraz" neplatí, niekedy financie nepustia a január je mrcha. Samozrejme, nieže by to ovocie a zelenina boli také lacné. Je neskutočné aké peniaze si za ne pýtajú. Takže healthy life, pokiaľ nie je zrovna leto a vy alebo vaši rodičia nemáte záhradu, nie je finančne práve nenáročný. Otázka je, či sa Vám oplatí investovať. Mne teda hej!

Na Vianoce som dostala od našich ponorný mixér, takže by som rada vyskúšala aj smoothies. Na instagrame je toľko inšpirujúcich fotiek, aj s receptmi, takže to nebude nič náročné. Mixér mi však hneď po odskúšaní umrel, takže čakám kedy mi ho vymenia. Apropo instagram, ja ho mám tiež, takže všetky svoje postupy, jedlá a aktivity budem prostredníctvom fotiek zverejňovať aj tam, takže ak máte chuť nájdete ma pod menom Momosbeautydiary.

Rada by som o svojich postupoch postovala tu na svojom blogu, snáď Vás to bude zaujímať. Ešte radšej by som bola, keby ste mi dali nejaké healthy tipy, či tipy na stránky, blogy a instagram profily, ktoré sa tým zaoberajú. Alebo ma prípadne pokarhali, ak niečo robím zle a neviem o tom. 

Ďakujem za prečítanie a podporu :)

Momo




6 komentárov :

  1. drzim palce pri chudnuti a mas pravdu, treba zacat TU A TERAZ a nie od zajtra/ pondelka/ po oslave. Inac tie smoothies su super napad, urcite odporucam, ja som nimi nahradila ranajky - dnes som si spravila avokadovo-citronovo-kiwi prichut a bola som viac najedena ako z hemendexu s rohlikom! /a zaroven bez taziveho pocitu hned od rana/ :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. aj ja ti držím palce, hlavne to vydrž, vraj trvá 1-3 mesiace kým sa tvoje telo kompletne zmení a potom ti už ani nebude chutiť to čo si jedla doteraz a ani v takom množstve-to mám odskúšané, tak hlavne teraz vytrvaj a potom to pôjde samo ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Držím ti palce! Hlavnou zásadou pri chudnutí je jesť celé doobedie iba ovocie, všetko okrem banánov. Toĺko môžeš, koľko sa do teba zmestí. Potom ľahký obed a ešte ľahšia večera. Je to drina, ale funguje....mám to odskúšané...za mesiac 6 kg dole :-) Zaobstaraj si knihu, Ako si ovládať telo, budeš sa čudovať, ako ti pomôže. .. a nikdy nejedz žiadne smoothies ani iné "zaručene dietne " umelé veci.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Je úžasné, že si sa odhodlala na zdravý životný štýl, pretože to nie je len o odopieraní si ako si mnohí myslia. Práve naopak. Keďže mám aké také poznatky, pretože sama sa tomu rada venujem a čerpám nové informácie, určite by som nevynechávala prílohy. Na obed by si si mala dávať mäso+príloha+zelenina. Telo tie sacharidy potrebuje. Sú aj zdravšie alternatívy príloh ako napr. kuskus, pšeno, bulgur, celozrnné cestoviny. Na začiatok by som si spočítala bazálny metabolizmus, pretože sa neodporúča jesť pod jeho hodnotu. Z toho čo si opísala to znie, že toho zješ skutočne málo. A ovsené kaše na ráno sú zdravé a dodajú energiu, tie určite odporúčam na raňajky. Držím palce, aby ti to šlo podla predstáv! :) B.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Momosbeautydiary9. 1. 2014 16:11

      Ďakujem pekne za tipy, aj podporu... Bulgur poznám a milujem ho, takže to nebude problém :). Bazálny metabolizmus? No idem googliť :))

      Odstrániť