.post-title { text-align:center; }

sobota 18. januára 2014

Cestoviny z morských rias na hlive a rukole

Dnes to bude zdravučký recept, ktorý vznikol z úplnej improvizácie. Napriek tomu sa vydaril celkom dobre a určite to budem variť pravidelne. Vykuchtila som cestoviny z morských rias s hlivou, rukolou a červenou cibuľou. V bio obchode som kúpila cestoviny s morskými riasami, ešte som také nemala, ale sú skvelé! Prišla som s cestovinami domov, pozrela do chladničky a uvažovala čo by sa dalo z nej využiť. Celkom ma baví pozerať Jamieha Olivera, ten zmieša absolútne nehodiace sa suroviny a vyjde z toho skvelé jedlo. Takže som sa chytila, vytiahla nejaké suroviny a začala kuchtiť.



Na dve porcie potrebujete:

cestoviny (nemusia byť z morských rias)
1 strednú červenú cibuľu
150g hlivy (asi polovica tej modrej krabičky v ktorej sa predávajú aj šampióny)
šťavu z polovice citróna
za hrsť rukoly
čierne korenie
morská soľ
olivový olej

Postup:

Červenú cibuľu som nakrájala na polmesiačiky a orestovala na olivovom oleji. Keďže sa hlivy dusia trošku dlhšie, pridáme ich skôr, ako sa cibuľka orestuje úplne. Okoreníme čiernym korením, každý natoľko, nakoľko má čierne korenie rád, osolíme morskou soľou a zalejeme šťavou z citróna a asi s deci vody. Prikryjeme a necháme dusiť. Medzitým uvaríme cestoviny. Chvíľku pred tým, ako by boli hlivy udusené, pridáme rukou a ešte chvíľku varíme, kým sa voda z panvice neodparí. Keď máme cestoviny uvarené zlejeme z nich vodu a masu z hlív, cibule a rukoly zmiešame s nimi. Tadá, hotovo. Ak máte radi syry môžete nastrúhať aj trošku syru na vrch...
Dobrú chuť.

Momo

Žiadne komentáre :

Zverejnenie komentára